امام جمعه مراغه: نماينده منتخب بايد بر مسائل ملي و منطقه حساس باشد

امام جمعه مراغه: نماينده منتخب بايد بر مسائل ملي و منطقه حساس باشد

عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه مراغه گفت: نمايندگان منتخب مجلس شوراي اسلامي بايد بر مسائل ملي و منطقه اي حساس باشند.

 

آيت الله محمدتقي پورمحمدي، در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اين شهرستان با اشاره به آغاز تبليغات مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي، افزود: نماينده بايد بر حسب وظيفه قانوني خود نسبت به مسائل ملي حساسيت به خرج داده و از حقوق تمامي مردم كشور در مجلس دفاع كند.
وي اظهاركرد: نماينده منتخب بايد بر حسب انتظارات مردم حوزه انتخابيه نسبت به پيشرفت و توسعه منطقه حساسيت داشته باشد تا بتواند در توسعه متوازن كشور كه از اهداف انقلاب اسلامي است به وظيفه خود عمل كند.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: تمامي نامزدهاي راه يافته به دور دوم انتخابات مورد تاييد بوده و شوراي نگهبان نيز صلاحيت آن ها را احراز كرده بنابراين نامزدها بايد خودشان مراعات حال رقيب را بكنند تا هواداران نيز به تبعيت از آن ها از تخريب و افترا به نامزدهاي ديگر و طرفدارانش دوري كنند.
آيت الله پورمحمدي، ادامه داد: تمامي مسئولان از نامزدهاي انتخاباتي تا هيات هاي اجراي، بازرسي و نظارت بايد شرايطي را فراهم كنند كه مردم آگاهانه فرد اصلح را انتخاب كنند و به شكل گسترده اي در دور دوم در پاي صندوق هاي راي حضور يابند.
وي با اشاره به سالروز ولادت امام علي (ع)، گفت: تمامي شيعيان درس اخلاق، ايثار، فداكاري و جانبازي در راه خدا، كمك به فقرا و دستگيري از يتيمان را از آن حضرت ياد گرفته اند .
خطيب جمعه مراغه اظهار كرد: مردم بايد در زمان كنوني نسبت به دست گيري از نيازمندان از هم پيشي بگيرند تا حقوقي از نيازمندان ضايع نشود.
آيت الله پورمحمدي، يادآور شد: حقوق يتيمان و نيازمندان فقط در لباس و غذا خلاصه نمي شود بلكه اگر براي آن ها شرايط ادامه تحصيل، تربيت و آرامش در زندگي فراهم نشود، تضييع حقوق آن ها اتفاق افتاده و اين امر از كم كاري افراد جامعه است.
وي با تسليت 15 رجب سالروز وفات حضرت زينب كبري (س) گفت: اين بانو، پيام آور عاشورا و نهضت حسيني بوده كه اكنون تكفيري ها و برخي قدرت هاي جهان از جمله استكبار در صدد از بين بردن مزار مطهر ايشان هستند كه انتظار مي رود مردم همانند گذشته از حريم اين بانوي بزرگ اسلام صيانت كنند.
آيت الله پورمحمدي، افزود: هم اكنون رزمندگان اسلام در كشور سوريه و عراق از حرم مطهر اهل بيت (ع) دفاع مي كنند و مردم نيز بايد همانند پشت جبهه هاي جنگ تحميلي، در پشت جبهه از مدافعان حرم پشتيباني كنند.
وي، با بيان اينكه ستاد پشتيباني از مدافعان حرم در چند استان كشور در حال تشكيل است، گفت: اين ستاد در مراغه نيز شروع بكار مي كند و لازم است مردم براي حمايت از اين رزمندگان پيشگام شوند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1395برچسب:, | 8:43 | نويسنده : شهروند مراغه ای |